Friday, May 27, 2011

TANPA TAJUK 2



Ya Rabbi, seandainya di saat ini Engkau menjemputku pulang,

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu?

Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini?

Bagaimanakah keadaanku waktu itu??

Hitamkah wajahku bila berhadapan denganMu?

Berseri dengan sinar cahayakah wajah ini?

Berlarikah aku menujuMu kerana rindu untuk menemuiMu?

Atau menggigil ketakutan kerana takut dan malu denganMu?

Allah, aku bimbang..

Aku gusar dan takut Ya Allah..

Apabila memikirkan saat itu

Kerana banyaknya dosa aku terhadapMu.

Allah, sukarnya untuk aku meredahi cabaran dunia ini

Ingin ku buang jauh duniaku yang melalaikan

Tapi ia selalu menarik-narik hatiku untuk tetap mengulangi kesilapan terhadapMu

Kadang-kadang aku terlupa, kadang-kadang aku sengaja




By Misses Najiha
Wall Photos